8.12.21

Meren jalokivistä ajopuutähti *

                                                 

 Oletko paikanvaihtaja ?

Minä olen. Huonekalut saa kyytiä sillon tällön.

Verhoja en onnksi enää vaihda niin usein kuin aikaisemmin.

Näitä minun askarteluja vaihtelen paikasta toisen senkin edestä.

 

                                                              

 

Ajopuut on minulle rakkaita.

Innolla keräilen pieniä meressä ajelehtineita keppejä. Katselen niiden 

merivedessä ja rantahiekassa hioutuneita kulmia. 

Näen niissä  sirojen keijukaisten  kenkiä, purjeveneitä ja jopa olkaniveliä.

Sääriluista puhumattakaan. 

Kuvittelen ainakin.

 

                                                    

Viisi vuotta sitten tekemäni pyöreä ajopuukranssi koki kovia.

Se oli saanut olla jo pitkään  eteisen peilin päällä. Kuistilla on vanha

literin ovi jota en ole antanut vaihtaa uuteen.

Sen krakeloitunut vaaleansininen maali on minulle se paras oven väri.

Vanhanmallinen avain täydentää sen kauneutta.

Pyöreä ajopuukranssi olisi niiin kaunis vasten tuota ovi vanhusta.

Ruosteisessa naulassa, roikkumassa.

Vaihdetaan syys-ja ajopuukranssin paikkaa.

 

                             

Katselin hetken harmaita hioutuneita puun pätkiä ja huokailin.

Kyllä luonto tekee kaunista ajan kanssa.

Käänsin selkäni ja jatkoin kuistin järjestelyä.

Kunnes!

Kuului valtava rasahdus ja montakymmentä irtonaista

 ajopuunpalaa lojui kuistin lattialla sikin sokin.

 

Itkenkö vai nauran?

                                                           

Hassua.

Olin tyytyväinen.

Pesuvatillinen toinen toistaan kauniimpia kepukoita odotti minua,  askartelemaan.

Nyt saan sen oman joulutähteni  jota olen jo pitkään haaveillut.

 


 
 Talvisissa tunnelmissa
Kaisa

4 kommenttia:

  1. Voi ihanuuden ihanuus luonnon muokkaamia aarteita ja ihan itse saalistamina. Mikä voikaan olla sen parempaa❤. Kaunis joulun tähti ja niin kaunista taustaa vasten. Miten voikaan puu olla kaunista omine pikku säröineen ja koloineen.
    Niin tuttu tunne täällä toinen joka rahjaan tekeleitäni ym.sisustus juttuja paikasta toiseen,että eivät ehdi varmaan juurtumaan kauan samaan paikkaan😂
    Ihanaista viikkoa sinulle!

    VastaaPoista
  2. Kertakaikkiaan kaunis ilmestys! Olet saanut nuo palatkin niin hyvin sovitettua yhteen.

    VastaaPoista
  3. Kaunis <3 Luonnonmateriaaleissa on aina oma viehätyksensä ja ajopuissa erityisesti. Olen toki paikanvaihtaja <3 On niin virkistävää siirtää huonekalujen paikkoja. Ja olen myös siirtolapuutarhuri - siirrän puutarhassamme aina silloin tällöin kukkia ja pensaitakin toiseen paikkaan :D

    VastaaPoista
  4. OI, ihana tähti.
    Kaikella on tarkoituksensa, sanotaan.
    Tälläkin räsähdyksellä. Se oli uuden alku.
    Onneksi sinulla on sydän nähdä se semmoisena.

    Mukavia jouluvalmisteluja edelleen! <3

    VastaaPoista

Kiitos viestistä♥ Skicka en kommentar♥Leave a message♥